Advieskracht

Soms heb je alleen een klankbord nodig, maar soms heb je je ook iemand nodig die jouw wensen en ideeën om kan omzetten in een product, of een plan.

 

Werkwijze:

Natuurlijk begint het met een persoonlijk gesprek. In dit gesprek is het belangrijk om elkaar wat beter te leren kennen en vooral of er een klik is. Bij advies is er sprake van een redelijk intensieve samenwerking. Dus moet het aan de basis goed zijn.

Daarna kunnen de wensen en ideeën besproken worden en ook welke stappen er al zijn ondernomen. 

 

Dit doe ik:

  • Het ontwikkelen van leerlijnen van kinderen. 
    • Hoe maak je de ontwikkeling van de kinderen inzichtelijk voor henzelf?
    • Hoe stel je doelen op met kinderen?
    • Vergroten van eigenaarschap
    • Leerlijnen zichtbaar in de klas.
  • Versterken van het pedagogisch klimaat
    • Inzicht in de groep
    • Ontdekken van de eigen leiderschapsstijl
    • Van sturen naar begeleiden
    • In gesprek met kinderen
  • Het ontwikkelen van een portfolio met leerkracht en kinderen
    • Inventariseren van wensen, doelen en idealen
    • Vaste onderdelen van het portfolio
    • Vorm
    • Concept
  • Denkstrategieën
    • Introductie; 'Zet eens een ander pet op' 
    • Ontdekken van de eigen voorkeursstijl
    • Uit je eigen denkhoed
    • Oefeningen om met verschillende denkstrategieën

Denkstrategieën voor kinderen helpen kinderen om zich bewust te worden van de keuzes die ze maken en hoe ze dit kunnen gebruiken om verder te komen met leren.